Брейн-ринг "Стихійні лиха"
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА
«БРЕЙН-РИНГ»
Тема «Стихійні лиха»
Мета: виявити, конкретизувати й узагальнити знання учнів про різні стихійні лиха; навчити дітей працювати у групах; розвивати інтелектуальні здібності, швидкість реакції.
Обладнання: «брейнрингівські» столи (червоний і зелений) із лампочками відповідного кольору, табло з цифрами, пісочний годинник, дзвінок.
Методичні рекомендації
Учасники поділені на кілька команд по 6 осіб у кожній. Грають 2 команди. Гра проходить у 4 раунди. По закінченню 1 раунду команда-переможець грає з наступною командою. Виграє та команда, котра дістанеться до фіналу.
Кожний раунд складається з 6 запитань. Слід уважно вислухати запитання ведучого і тільки потім натиснути на кнопку. Якщо лампочка загорілася раніше - «фальц-старт» (заборона відповіді). На обмірковування дається 1 хвилина.
Усього раундів може бути 3—4, це залежить від кількості педагогів. Якщо до фіналу дійшли дві команди («нічия»), розігрується ще одне додаткове запитання.
Раунд 1
- Що таке надзвичайна ситуація?(Ситуація за межею норми.)
- Сильний вітер із грозою, дощем або снігом.(Буря.)
3. Скупчення найдрібніших крапель води або кристаликів льоду в нижчих шарах атмосфери, котрі роблять повітря непрозорим.(Туман.)
4. Дуже сильний дощ.(Злива.)
5. Гуркіт і тріск, які супроводжують блискавку під час грози.(Грім.)
6. Сильний перемінного напрямку вітер із снігом.(Віхола.)
Музична пауза.
Раунд 2
- Що таке стихійне лихо?
- Те ж саме, що й віхола.(Завірюха.)
3. Дуже сильний вітер, який може спричинити великі руйнування: валити будівлі, зривати дахи, виривати з корінням дерева.(Ураган.)
4. Снігова буря, метелиця в степу.(Буран.)
5. Тонкий шар льоду на поверхні землі, деревах тощо.(Ожеледиця.)
6. Атмосферні опади у вигляді білих зерноподібних кристалів. (Сніг.) Музична пауза.
Раунд З
- Що таке «аварія»?
- Сильний вітер, буря, буря зі снігом, заметіль.(Хуртовина.)
3. Атмосферні опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води.(Дощ.)
4. Затоплення водою великої частини суші навесні, коли річка виходить із берегів при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів чи великих злив.(Повінь.)
5. Електричний розряд у повітрі під час грози,
котрий найчастіше супроводжується громом.(Блискавка.)
6. Повітря над землею дуже насичене водяною парою, імла, туман, дуже дрібний дощ.(Мряка.)
Музична пауза.
Раунд 4
1. Дуже сильний вітер, ураган.(Буревій.)
- Послідовність дій під час землетрусу.
- Місце у річці, морі з круговим рухом води,
що утворюється внаслідок дії протилежних течій.(Вир.)
- Послідовність дій під час повені.
- Як діяти після сигналу «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека»?
- Послідовність дій під час пожежі.
Підведення підсумків. Оголошення переможців, вітання.