Брейн-ринг "Стихійні лиха"

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА

«БРЕЙН-РИНГ»

Тема «Стихійні лиха»

 

Мета: виявити, конкретизувати й уза­гальнити знання учнів про різні сти­хійні лиха; навчити дітей працювати у групах; розвивати інтелектуальні здібності, швид­кість реакції.

 

Обладнання: «брейнрингівські» столи (черво­ний і зелений) із лампочками відповідного кольо­ру, табло з цифрами, пісочний годинник, дзвінок.

 

Методичні рекомендації

Учасники поділені на кілька команд по 6 осіб у кожній. Грають 2 команди. Гра проходить у 4 раунди. По закінченню 1 раунду команда-переможець грає з наступною командою. Виграє та ко­манда, котра дістанеться до фіналу.

Кожний раунд складається з 6 запитань. Слід уважно вислухати запитання ведучого і тільки потім натиснути на кнопку. Якщо лампочка заго­рілася раніше - «фальц-старт» (заборона відпо­віді). На обмірковування дається 1 хвилина.

Усього раундів може бути 3—4, це залежить від кількості педагогів. Якщо до фіналу дійшли дві команди («нічия»), розігрується ще одне додатко­ве запитання.

 

Раунд 1

  1. Що таке надзвичайна ситуація?(Ситуація за межею норми.)
  2. Сильний вітер із грозою, дощем або снігом.(Буря.)

3.  Скупчення найдрібніших крапель води або кристаликів льоду в нижчих шарах атмосфери, котрі роблять повітря непрозорим.(Туман.)

4.  Дуже сильний дощ.(Злива.)

5.  Гуркіт і тріск, які супроводжують блискавку під час грози.(Грім.)

6.  Сильний перемінного напрямку вітер із снігом.(Віхола.)

Музична пауза.

 

Раунд 2

  1. Що таке стихійне лихо?
  2. Те ж саме, що й віхола.(Завірюха.)

3.  Дуже сильний вітер, який може спричинити великі руйнування: валити будівлі, зривати дахи, виривати з корінням дерева.(Ураган.)

4. Снігова буря, метелиця в степу.(Буран.)

5.  Тонкий шар льоду на поверхні землі, деревах тощо.(Ожеледиця.)

6. Атмосферні опади у вигляді білих зернопо­дібних кристалів. (Сніг.) Музична пауза.

 

Раунд З

  1. Що таке «аварія»?
  2. Сильний вітер, буря, буря зі снігом, заметіль.(Хуртовина.)

3.  Атмосферні опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води.(Дощ.)

4. Затоплення водою великої частини суші навесні, коли річка виходить із берегів при розта­ванні снігу, льоду або від тривалих дощів чи ве­ликих злив.(Повінь.)

5.  Електричний розряд у повітрі під час грози,
котрий найчастіше супроводжується громом.(Блискавка.)

6.  Повітря над землею дуже насичене водяною парою, імла, туман, дуже дрібний дощ.(Мряка.)

 Музична пауза.

 

Раунд 4

1.  Дуже сильний вітер, ураган.(Буревій.)

  1. Послідовність дій під час землетрусу.
  2. Місце у річці, морі з круговим рухом води,
    що утворюється внаслідок дії протилежних течій.(Вир.)
  1. Послідовність дій під час повені.
  2. Як діяти після сигналу «Хімічна тривога» чи «Радіаційна небезпека»?
  3. Послідовність дій під час пожежі.

Підведення підсумків. Оголошення перемож­ців, вітання.